Som at have sin egen it afdeling

Med outsourcing af deres it håndtering tænker medarbejderne hos Westergaard slet ikke på it i hverdagen – for det virker bare.

Brug for it. Men ikke tid til at tænke på it

Siden 1998 har Westergaard hjulpet sine kunder med uddannelse, træning og rådgivning inden for it service management. Som et mindre konsulenthus er de dybt afhængige af, at deres it bare virker. Jo mindre de skal tænke over det i hverdagen, desto bedre. Derfor faldt valget på Sotea.

"Det har spillet fra day one. It skal jo gerne være en usynlig service. Det skal bare fungere. Og når man som os ikke tænker på sin it i dagligdagen, så må det jo være fordi, det bare virker."

– Steen Sverker Nilsson, Adm. direktør og partner, Westergaard

Fra alt for stor leverandør til en, der matcher i størrelse og pris

Westergaards gamle it leverandør var blevet opkøbt af flere omgange, og det betød, at Westergaard med tiden var havnet et sted, der var alt for stort til deres smag (og behov). Derfor gik jagten ind på en ny leverandør, der matcher dem bedre i størrelse og pris. Her blev de anbefalet at snakke med Sotea, der viste sig at være lige det, de ledte efter.

"Sotea er tilpas små, akkurat ligesom os. Selvom vi ikke er nogen stor biks, kan vi mærke, at vi er vigtige for Sotea. Vi bliver ikke bare et nummer i køen. Helt konkret ved de, hvem vi er, når vi ringer – og det er guld værd."

- Steen Sverker Nilsson, Adm. direktør og partner, Westergaard

”Selvom vi ikke er nogen stor biks, kan vi mærke, at vi er vigtige for Sotea.”

Hurtig onboarding til tiden. Uden fejl.

Skiftet til Sotea gik ifølge Steen smertefrit og levede 100 % op til deres leveringsgaranti. Efter blot en halv dag var al data flyttet over, og medarbejderne hos Westergaard kunne fortsætte deres arbejde. For selvom de bagvedliggende data og systemer blev flyttet både fysisk og digitalt, var der intet hos medarbejderne i Westergaard, der så anderledes ud. Alt var som det plejede.

“Det er gået præcis, som Sotea havde planlagt. Vi var ellers lidt bekymrede for onboardingen, da vi samtidig flyttede kontor og dermed også skulle flytte it fra vores serverrum til en ny fysisk adresse. Kom det hele nu kom til at køre, som det skulle med nye forbindelser osv.? Men det gjorde det bare.”

- Steen Sverker Nilsson, Adm. direktør og partner, Westergaard

En support, du altid kan ringe til. Og som ved, hvem du er

I dag varetager Sotea al Westergaards opsætning, sikkerhed og administration af klienter samt alle andre opgaver, der kommer med dagligdagens drift - inklusiv it support. Er der det mindste problem, kan alle medarbejdere altid ringe eller skrive for at få Sotea til at løse opgaven.

“Vi føler nærmest, at Sotea er vores egen it afdeling - de sidder bare på en anden adresse. Jeg ringer jo bare til Jan, eller en af de andre, og så løser de det. Han ved, hvem jeg er, og jeg ved, hvem han er. Og det er jo sådan it bør fungere. Også selvom det er outsourcet.”

– Steen Sverker Nilsson, Adm. direktør og partner, Westergaard

Får det samme. Men til den halve pris

Som en mindre konsulentvirksomhed er prisen en vigtig faktor i valget af it leverandør. Og med Sotea føler Westergaard, at de får alt, de har brug for, men stadig til en god pris.

“Vi er en lille virksomhed, der har behov for at minimere it omkostningerne. Og der er Sotea under halv pris sammenlignet med mange andre større udbydere. Men vi får alt det, vi har brug for, selvom prisen er i bund”

- Steen Sverker Nilsson, Adm. direktør og partner, Westergaard

Om Westergaard

Westergaard er et videnshus med rødder i danske it afdelinger. Deres konsulenter hjælper it afdelinger med at sikre en god organisering og effektive medarbejdere, partnerrelationer, arbejdsprocesser og service management-systemer. Derfor stiller de også (ekstra) store krav til deres egen it leverandør.

Vil du høre mere om en it supportaftale med os?

Outsourcing af it afdeling

keyboard_arrow_up